Motor sarımı yapılmadan önce ilk etapta görsel bir inceleme yapılır. Gövde, kaplin, mil ve klemens gibi yapı ve aksesuarlar incelenerek durum değerlendirmesi ve tespiti yapıldıktan sonra bulgular kayıt altına alınır. Peki motor sarımı nedir ve başka hangi detaylara dikkat edilmesi gerekmektedir.
Kaplin ya da kasnağın mil üzerindeki konumu kumpas ile ölçülerek kayıt altına alınır. Kaplin ve kasnak mevcut ise çektirilerek demonte işlemi yapılır. Kasnak vidalı türden ise cıvataları sökülerek demonte edilir. Kasnaklar sıkı geçme özelliklerine sahip olduğu zaman sabitleme cıvatası sökülür.
Kasnaklar 120 derecelik açılı özel çektirme makinesi ile çektirilir. Toleransı sıkı olan kasnaklarda malzemeye zarar vermemek için oksijen kaynağıyla ısı uygulanarak demontaj işlemi gerçekleştirilir.
Müşterilerden gelen bilgilere göre oluşan problem sebepleri hakkında ön bilgiler alınır ve uygulanacak olan standart ve ileri expertiz yöntemleri belirlenir. Kasnaklar demonte edildikten sonra komparatör ile kaplin yeri salgısı ölçülür. Kaplinin yerinin salgısı standart olarak mil kaplin yeri ortasından yapılır. %3 ile %5 sınır değerinde olup olmadığı da bu esnada kontrol edilir.
Kapaklar noktalar ile markalandıktan sonra cıvataları sökülür. Eğer mevcut ise çektirme cıvataları veya levye yardımı ile kapakların demonte işlemi başlatılır. Ağır kapaklar vinç vasıtasıyla, hafif kapaklar ise el ile mil üzerine düşürmeden demonte edilerek palet üzerine koyulur. Rulman ve yağlama flanşları çektirmeler ile demonte edilebilmektedir. Daha sıkı bir tolerans için oksijen kaynağı ısı ile elde edilir. Yağlama flanşlarında ise sabitle cıvataları var ise gevşetilir.
Rotor miline uygun çaptaki borular takıldıktan sonra çift vinç yardımıyla veya tek vinç ile karşıt ağırlık oluşturulur ve stator içerisinden demonte edilir.