Kavrama bobini motora bağlı ve sürekli dönen bir bobin türüdür.
Klima kasak kompresörü kavram bobini, aracın klima kasnak kompresör şaftına bağlanır ve bağlantıyı kesmek için kullanılır. Bir klima kasnak kompresör kavraması sorunu, ciddi aşınma problemi, kısa devre yapmış kavrama bobini sarımı veya yanlış hava boşluğunun bir işaretidir.
Bazı motorlar AC kompresörünü çalıştırmak için özel bir kayış olan klima kasnak kompresörü kavraması kullanırken, diğerleri birden fazla bileşeni çalıştıran bir kayış kullanabilir. Klima kasnak kompresör kayışı, motor çalışırken kompresör kasnağını sürekli döndürür. Ancak kasnak, kompresör kavraması yerine oturmazsa klima kasnak kompresör milini döndürmez.
Kompresör kavramaları bir manyetik mıknatıs gibi çalıştıklarından manyetik kavrama olarak da bilinmektedir. Debriyajın üç bileşeni bulunur:
• Debriyaj gövdesi veya makara, motor çalışırken klima kasnak kompresörü kavrama bileşenleri kayış vasıtasıyla döndürülür ve bir makara yatağının etrafında döner.
• Kompresör kavrama bobini sarımı büyük bir bakır tel bobinidir. Sürücü klimayı açtığında, sistem debriyaj bobinine güç sağlar ve böylece bir manyetik alan oluşturur.
• Debriyaj klima kasnak kompresör şaftına bağlanır ve kompresörü debriyaj gövdesiyle birleştirir.
Debriyaj bobini güç aldığı zaman ve bu sayede manyetik bir alan oluşturduğunda, debriyaj plakasının bir kısmını debriyaj gövdesine veya kasnağına doğru çekerek kompresör milini döndürür.
Debriyaj bobinine güç sağlamak için farklı kablolama yöntemleri kullanılmaktadır. Yazılımsız eski araçlarda güç sigortadan klima kasnağı anahtarına yönlenir. Klima açıldığında, kompresör kavrama bobinine geçmeden önce aktarılan güç basınç anahtarına akar.
Kavrama bobini sarımı yaygın bir arıza tipidir. Şasiye dahili bir sarım olup olmadığını kontrol etmek gerekir. Ardından, bağlantının iyi olup olmadığını kontrol edilmelidir. Değerler olağanın dışındaysa, tüm kompresör kavraması değiştirilmelidir.