Bobinaj işlemine başlamadan önce motorun hangi sebeplerden dolayı çalışmadığı tespit etmek gereklidir. Motor arızalıysa motorun parçaları işaretlenir ve söküm işlemine başlanır. İşaretleme yöntemi bobinaj yapan kişi tarafından dikkate alınmalıdır. İşaretleme bu işin en önemli kısmıdır. Bazı durumlarda motor kapaklarında ve diğer parçalarında fabrikasyon hataları meydana gelebilir. Bu tür süreçlerde motorun toplanması esnasında montaj yapılırken sıkıntılar yaşanabilir.
Motor söküldükten sonra ise kalıp için ölçüler alınır ve özel bobinaj şeması ortaya çıkartılır. Bobinler kesilerek 1 ya da 2 adet çap ölçüleri için sağlam bobin sökülür. Kalan diğer bobinler ise uygun şekilde sökülür. Yanan, eriyen presbantlar oyuklardan temizlenir. Diğer yalıtkan malzemelerin kalınlıkları da ölçüldükten sonra cins ve özellikleri ortaya çıkartılır.
Çap ölçümleri yapıldıktan sonra sipir sayıları için sökülen bobinler izoleli ve izolesiz olarak mikrometre ile ölçülür ve sipir sayıları kayıt altında tutulur. Ölçüleri alınmış olan presbantlar ve bakır teller hazırlandıktan sonra temizlenen oyuklara presbantlar yerleştirilir. Ölçüsü alınan bobinler için hazır kalıplar oluşturulur. Sipir sayıları kadar sarılarak yeni bobinler oluşturulur.
Bobinaj işleminin en önemli detayı ise bobinlerin oyuklara yerleştirilmesidir. Bobinaj sarımı esnasında dikkatli davranılmalıdır. Herhangi bir izolasyon soyulması bobinlerde kısa devre oluşmasına sebep olabilir. Bobin grupları oyuklara yerleştirildikten sonra ölçü aletleri, seri lamba ve cihazlar için kaçak olup olmadığının kontrol edilmesi gerekmektedir.
Toplanan motorların devir sayıları, verdikleri gerilim, akım ve benzeri değerlerin ölçümleri yapıldıktan sonra sağlamlık testi için son bir kontrol yapılır ve motor çalıştırılır. Bu adımları takip ederek yapılan bobinaj işlemleri son derece güvenilirdir. Ancak bobinaj işlemleri için tecrübesiz olduğunuzu düşünüyorsanız profesyonel destek almanız tavsiye edilmektedir.